Odesílat e-mailové zprávy pacientům lze přímo z programu AIS. Již není potřeba mít nainstalovaný e-mailový klient na počítači. Jedinou podmínkou je mít vytvořený e-mailový účet a správně nakonfigurovat přístup k vašemu e-mailovému účtu.
Pokud ještě nemáte e-mailový účet, můžete využít služeb některého z českých nebo zahraničních poskytovatelů jako jsou např.:
Pro založení nového e-mailového účtu většinou stačí zadat několik údajů jako jméno a příjmení, zvolit si název schránky a zadat počáteční heslo. Celá registrace zabere pár minut a ihned poté je možné začít e-mailový účet používat.
Program AIS může posílat zprávy přímo přes váš e-mailový účet. Můžete mít nastavený jeden nebo více e-mailových účtů. Pro odesílání zpráv se použije výchozí e-mailový účet, který je v seznamu vždy na prvním místě a je zvýrazněn tučným písmem. Výchozí e-mailový účet lze libovolně měnit.
Pokud ještě nemáte nastaven žádný e-mailový účet, začněte kliknutím na tlačítko Přidat. Otevře se vám okno pro zadání nového přístupu k již vytvořenému e-mailovému účtu do programu AIS.
V záložce Obecné vyplňte Poštovní účet, který slouží jako informační název pro vás. V Informacích o uživateli je nutné vyplnit vaše Jméno a E-mailovou adresu. Další položky jsou volitelné.
V záložce Servery a Upřesnit je potřeba vyplnit informace týkající se přípojení k serveru příchozí a odchozí pošty e-mailového účtu. Pokud jste již předtím v kartě Obecné vyplnili e-mailovou adresu, některé údaje se předvyplní. Je však nutné tyto údaje zkontrolovat zda jsou ještě stále aktuální. Potřebné údaje pro vyplnění Informací o serverech naleznete na stránkách vašeho poskytovatele e-mailového účtu. Viz Nastaveni pro často používané e-mailové poskytovatele.
Dále vyplňte přihlašovací údaje k Serveru příchozí pošty. Pro odesílání e-mailových zpráv je často nutné ověřit identitu odesílatele a proto je doporučeno vyplnit i údaje k Serveru odchozí pošty.
Pokud nezatrhnete volbu Zapamatovat heslo, budete vždy vyzváni, aby jste zadali heslo při pokusu o přístup do příchozí pošty a/nebo odeslání e-mailové zprávy.
V záložce Upřesnit je možné nastavit některé další možnosti připojení k serveru příchozí a odchozí pošty. Čísla portů serveru lze zjistit na stránkách vašeho poskytovatele e-mailového účtu viz Nastavení pro často používané e-mailové poskytovatele. Pokud váš poskytovatel podporuje šifrovaný přenos e-mailových zpráv, je potřeba zaškrtnout příslušné nastavení a upravit číslo portu (čísla portů bývají rozdílné pro šifrovaný a nešifrovaný přenos). Při šifrovaném přenosu je pro útočníka téměř nemožné rozluštit původní obsah zprávy a proto doporučujeme používat šifrovaný přenos u e-mailové komunikace.
Nastavení pro často používané e-mailové poskytovatele:
Odesílat zprávy pacientům lze z karty Očkování při objednávání pacientů na podání očkovací látky nebo z karty Prohlídek při objednávání pacientů na preventivní prohlídku.
Prohlédnout odeslané a přijaté zprávy je možné při kliknutí na ikonu Zprávy na hlavním panelu AISu a vybrat možnost S pacienty. Zobrazí se vám okno s nastavením kritérií pro zobrazení zpráv.
Jako kritéria pro zobrazení zpráv můžete zvolit období, kdy byla zpráva odeslána nebo doručena. Vybrat uživatele, který zprávu odeslal nebo přijal. Vždy je přednastaven aktuálně přihlášený uživatel. Dále můžete zvolit mezi aktuálním pacientem a všemi pacienty. Důležité je správně nastavit typ komunikace a případně můžete upřesnit o jaký typ zpráv máte zájem.
Pro e-mailovou komunikaci s pacienty zvolte v nabídce Typ zprávy volbu E-maily. V upřesnění můžete volit jestli se mají zobrazit zprávy přijaté nebo odeslané. U přijatých dále jestli byly přečtené nebo nepřečtené.