Formulář pracovní neschopnosti (PN) slouží k zaznamenávání pracovních neschopností pacienta a tisku zadaných údajů.
Vzhled obrazovky PN je závislý na tom, zda jsou u pacienta evidovány nějaké otevřené PN. Pokud ano, jsou tyto neschopenky uvedeny v seznamu PN v levém horním rohu. Pokud pacient nemá otevřenou žádnou PN, obsahuje seznam Novou neotevřenou PN, což je částečně předvyplněná PN obsahující údaje potřebné k otevření PN, které se podařilo získat z ostatních částí programu.
Před zadáním čísla neschopenky je nejprve nutné zvolit, zda se bude jednat o Elektronicky vedenou PN. Takovouto PN bude možno odeslat v elektronické podobě ČSSZ.
U každé PN lze dále zvolit, zda se jedná o novou (právě zakládanou), převzatou klasickou (papírovou PN vystavenou jiným lékařem), nebo převzatou elektronickou (elektronickou PN vystavenou jiným lékařem).
Při zakládání nové elektronické PN, se nezadává její číslo. To bude programem automaticky vygenerováno po založení. Při zakládání přezatých PN je nutné zadat jejich číslo, stejně jako při zakládání papírové neschopenky.
Každá klasická PN je obvykle vytištěna na příslušný formulář PN, který je označen svým identifikačním číslem. Formuláře jsou poskytovány v balících a číslování v balíku je postupně rostoucí. Program automaticky evidenční čísla PN navyšuje. Před započetím zadávání údajů PN je dobré zkontrolovat, zda-li se číslo neschopenky na papírovém formuláři shoduje s číslem neschopenky na obrazovce. Pokud ano, je vše v pořádku a můžete pokračovat v zadávání údajů. V případě, že se čísla neshodují, je nutné číslo neschopenky upravit podle čísla papírového formuláře. Změníte-li evidenční číslo PN na obrazovce, budete dotázáni, zda-li chcete použít zadané evidenční číslo jako počátek nového "balíku" neschopenek.
Příjmení, jméno a rodné číslo je shodné s údaji v Kartě pacienta a v PN je nelze měnit.
Adresa pacienta (Ulice, č. p., č. o., Město a PSČ), stejně jako údaje o zaměstnání (Název, Adresa a Profese), se u Nové neotevřené PN předvyplní údaji z Karty pacienta. Tyto údaje lze podle potřeby upravit přepsáním informací v editačních polích, nebo je možné pomocí tlačítka Přepnout volit mezi pacientovými bydlišti (trvalé, přechodné, jiné) a pracovními poměry (hlavní, vedlejší, jiný). Jiné bydliště a Jiný PP nejsou v Kartě pacienta evidovány a slouží jen pro potřeby aktuální PN.
Pokud nebyly nově zadané údaje při zápisu do PN uloženy, nabídne program po ukončení práce s PN uložení změněných údajů.
Vyplnění dalších údajů závisí na konkrétní situaci a typu neschopenky.
Při otevírání i přebírání PN je nutné vyplnit datum Neschopen od, Diagnózu a datum vystavení (pole Vystaveno). Otevření neschopenky provedete pomocí tlačítka Založit. Při přebírání existující neschopenky je nutné vyplnit údaje v části Převzat od. Po zadání těchto údajů se tlačítko Založit změní na Převzít a lze pomoci něj založit převzatou PN.
Při uzavírání i předávání PN je nutné vyplnit datum Neschopen do, Konečnou diagnózu, datum ukončení (Ukončeno) a Důvod ukončení. Po vyplnění údajů v sekci Předán komu, se tlačítko Uzavřít změní na Předat, díky kterému bude PN dále vedená jako předaná.
Pozn.: Protože jsou v hlavní obrazovce PN zobrazeny jen otevřené PN, je nutné veškeré úkony spojené s uzavíráním/předáváním PN provést před stiskem tlačítka Uzavřít/Předat. Těmito úkony se rozumí tisk PN, tisk HOL, odeslání 1. a 2. dílu a odeslání HOL.
Ze seznamu otevřených neschopenek vyberte neschopenku, kterou chcete stornovat, zkontrolujte zda se skutečně jedná o Vámi požadovanou neschopenku a stiskněte tlačítko Stornovat.
Jeden pacient může mít součastně otevřeno několik neschopenek. Pokud chcete zadávat další neschopenku, stiskněte tlačítko Zadat další.